E-sklepy i udział platformy PrestaShop w rozwoju rynku e-commerce
Rynek e-commerce rośnie w siłę i nic już nie zatrzyma tendencji powolnego wypierania tradycyjnych sklepów stacjonarnych przez nowoczesne platformy do e-handlu. Przed nastaniem pandemii COVID-19, szacowano, że wartość zakupów internetowych w naszym kraju wyniesie ok. 70 mld. zł, jednak dziś już wiadomo, iż przekroczy ona 100 mld. złotych. Ograniczenia dla działalności zwykłych sklepów oraz duża niepewność w zakresie kolejnych restrykcji dla biznesu, mających na celu zahamowanie transmisji koronawirusa – skutkuje dalszym wzrostem zakładanych w sieci e-sklepów.
Na podstawie danych zebranych przez prestiżowy serwis ShopRank, w czołówce platform dedykowanych sprzedaży online, prym wiodą: Shopify, WooCommerce, Magento oraz PrestaShop. Polska na tle innych europejskich krajów dopiero raczkuje w e-sprzedaży, bowiem działa tu na razie nieco ponad 40 tys. internetowych sklepów.
Najwięcej nowych sklepów online, jakie otwarły swoje podwoje w I półroczu 2020 roku, działa w branży drogeryjnej. Z kolei największy przyrost w stosunku r/r, odnotowały kategorie e-sklepów „delikatesy”, a także „zdrowie i uroda”.