Powered by Smartsupp

E-sklepy i udział platformy PrestaShop w rozwoju rynku e-commerce

Rynek e-commerce rośnie w siłę i nic już nie zatrzyma tendencji powolnego wypierania tradycyjnych sklepów stacjonarnych przez nowoczesne platformy do e-handlu. Przed nastaniem pandemii COVID-19, szacowano, że wartość zakupów internetowych w naszym kraju wyniesie ok. 70 mld. zł, jednak dziś już wiadomo, iż przekroczy ona 100 mld. złotych. Ograniczenia dla działalności zwykłych sklepów oraz duża niepewność w zakresie kolejnych restrykcji dla biznesu, mających na celu zahamowanie transmisji koronawirusa – skutkuje dalszym wzrostem zakładanych w sieci e-sklepów.

Na podstawie danych zebranych przez prestiżowy serwis ShopRank, w czołówce platform dedykowanych sprzedaży online, prym wiodą: Shopify, WooCommerce, Magento oraz PrestaShop. Polska na tle innych europejskich krajów dopiero raczkuje w e-sprzedaży, bowiem działa tu na razie nieco ponad 40 tys. internetowych sklepów.

Najwięcej nowych sklepów online, jakie otwarły swoje podwoje w I półroczu 2020 roku, działa w branży drogeryjnej. Z kolei największy przyrost w stosunku r/r, odnotowały kategorie e-sklepów „delikatesy”, a także „zdrowie i uroda”.

Gdzie najlepiej sprawdza się PrestaShop?

Liderem wśród platform sprzedażowych, wykorzystywanych w kanałach e-commerce, jest w Polsce PrestaShop. Pod tą marką na świecie działa już 300 tysięcy sklepów internetowych, natomiast w naszym kraju ok. 15 tysięcy e-biznesów opiera się na silniku PrestaShop (ok. 31 proc. udziału w rynku zakupów online).

Oprogramowanie PrestaShop oparte na funkcjonalności współtworzących je modułów, świetnie sprawdza się zarówno w przypadku działalności małych sklepików, średnich, jak i dużych sieci handlowych. PrestaShop doskonale nadaje się do obsługi i zarządzania sklepami różnych branż, jednak najczęściej wybierana jest przez podmioty oferujące asortyment z kategorii „dom i ogród” (22,8 proc.), „sport i rekreacja” (22,7 proc) i „ubrania” (10,2 proc.). Oprócz wymienionych branż, PrestaShop często pada też wyborem firm sprzedających w sieci kosmetyki, elektronikę oraz artykuły spożywcze i dziecięce.

Perspektywy rozwoju i ekspansji PrestaShop. Wsparcie techniczne ważnym elementem popularności internetowej platformy sprzedażowej

Ze względu na swoje niewątpliwe walory użytkowe, oprogramowanie PrestaShop cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem nowych przedsiębiorców, jak i korzystających dotychczas z innych e-platform. System PrestaShop wsparcie około sprzedażowe ma na bardzo wysokim poziomie, co jest ważnym elementem dla użytkowników. Pewność uzyskania wsparcia technicznego, prawnego czy marketingowego– to duży komfort dla właścicieli sklepów na silniku Presty.

Warto zauważyć, że wokół funkcjonalnego oprogramowania sprzedażowego PrestaShop – wytworzyła się już milionowa społeczność, która na licznych formach tematycznych – wymienia się doświadczeniami, pomysłami i poradami. Wszystko to sprawia, że nowych użytkowników PrestaShop stale przybywa, zwiększa się też ilość migracji z innych platform e-handlu.

  • Udostępnij:

Bg Shape

Dołącz do zadowolonych klientów GoPresta

Odkryj kompleksową gamę usług związanych z tworzeniem i wspieraniem sklepów na platformie PrestaShop.